Sunday, November 22, 2009

Salam Perkenalan...Mari Berbekam

Salam untuk semua,

Setelah dua tahun saya mencebur diri di dalam dunia blog, terbuka pula hati ini untuk menggunakan medium blog sebagai usaha untuk mempromosi perkhidmatan bekam yang saya dan isteri sedang usahakan. "Hai, duit gaji laki bini bekerja tak cukup makan lagi ka!", mungkin ada yang bertanya sedemikian. Bagi kami, bukan wang yang menjadi ukuran, bukan keuntungan yang menjadi sasaran, bukan harta yang diidamkan, sekadar menawarkan perkhidmatan sebagai hasil sampingan yang bersesuaian dengan jiwa raga dan kepakaran.

Ada orang suka bersukan, ada yang suka memancing, ada orang suka jalan-jalan dan ramai juga yang join persatuan atau atau pertubuhan politik, malah macam-macam lagi aktiviti mengikut kepala masing-masing. Semua itu hanyalah sekadar kegiatan masa lapang untuk dimanfaatkan dengan kegiatan yang paling disukai. Kami pilih untuk berbekam, bukan sekadar dapat membantu sesama manusia, pahalanya ada dan untung di dunia pun tak disangka-sangka!

Sebenarnya kami telah lama menjalankan rawatan bekam sejak di Pulau Pinang dahulu, namun tidaklah secara komersial. Ia lebih kepada pertolongan kepada sahabat-sahabat yang memerlukan. Tak tergambar sebenarnya perasaan seronok bila mendapat tahu pesakit kita sembuh serta merta dengan izin Allah selepas berbekam. Nak kata pandai sangat pun tidak, nak kata naif sangat pun tidak, namun teknik berbekam ini adalah kepakaran yang saya pelajari sejak di zaman universiti lagi.

Bukanlah diri ini seorang yang arif lagi mahir di dalam apa jua bidang melainkan niat ikhlas semata-mata untuk meningkatkan usaha ke jalan yang diredhoi Allah. Laman ini akan menghimpunkan artikel berkenaan rawatan bekam yang saya kumpulkan dari alam cyber ini. Saya juga Insya Allah akan turut berkongsi maklumat rawatan bekam hasil pengalaman merawat sejak lebih 8 tahun lalu. Kepada pembaca dan pelawat budiman, diharap mendapat manfaat daripada maklumat yang disediakan di sini dan membantu mempromosikan laman ini kepada rakan-rakan. Sekian sebagai salam perkenalan, mari berbekam & wassalam.

No comments:

Post a Comment